icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Eleaor

Kalorisnål 73193
En nybliven tvåbarnsmamma som jobbar på att finna balans i livet. Här skriver jag om föräldralivet blandat med träning och lite kost.
Min viktminskning är ingen hastig viktminskning då jag inte räknar/skriver upp. En balansgång helt enkelt!

Jag föredrar vegetarisk mat och är mycket bekymrad över klimatkrisen, så jag spanar även in på vegansk kost.
7 april 2018 13:54

glömt gymkort

Då var lördagen kommen och det sedvanliga bodypumppasset skulle köras. Dock vacknade Noel så pass tidigt att jag snabbt bestämde mig för att avboka passet och dra till gymmet en hel timme innan passet ens skulle börjat.

Sagt och gjort, jag hoppade på cykeln och cyklade till närmsta gym. Gymmet i Råda, väl framme upptäcker jag att jag glömt gymkortet hemma i vinterjackan och jag bytte jacka tidigare i veckan! Detta gym är dessutom ett obemannat gym så jag måste ha kort för att komma in OCH UT.
Muttrandes hoppade jag på cykeln igen, träningsglädjen började försvinna. Jag ringde maken och berättade och så bestämdes det att jag kör Tabata hemma istället och så gör jag nytt försök på gymmet imorgon!

Tabatapasset blev bra, svettig och tungt. Jag kör sumosquats, armhävningar, bicepscurl, utfall, plankan, marklyft och så får triceps och axlar också en omgång. Efter passet sattes mammamageappen igång, snart har jag kommit förbi nivå 5 av 7. Långsamt men säkert går magmusklerna ihop och snart kan jag köra core utan åtanke på min diastas!

Jag har dock smygstartat, men med mammamageträning i fokus. Jag gör typ crunches i den form jag klarar av, jag vågar göra plankan nu. Men det är fortfarande en hel del övningar på t.ex. bodypump där jag gör annat istället. Vid mammamageträning ska du nämligen aktivera hela bäckenbotten, knip från analen och upp mot nedre delen av magen, spänn och sedan kan du köra en crunch, slappna av mellan varje crunch. Det är så jag har lärt mig det.

Men över till vågen. Jag rasade lite mer i början av året. Då åt jag 150 kcal godis varje dag och gick ner 4,5 kg på ett par veckor. Därefter stod jagmer eller mindre still i hela februari och mars. Under påsken gick jag upp det jag lyckades få ner under slutet av mars men denna vecka är jag äntligen under 88 kg igen. Jag hoppas jag inte kommer över 88 kg utan fortsätter neråt nu. Morgonens vikt var 87.6 och jag började veckan med 88.9. Nu kommer jag gå upp något under helgen (det räknar jag med), men hoppas på att stanna på max 88.1 på måndag då jag på nytt kör sockerförbud ett par dagar.

 

Glad vår! Idag spirar vårkänslorna!

Gillar

Kommentarer

  • Ingen har kommenterat detta inlägget.

Logga in för att skriva en kommentar.