icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2026

Veteran
8208 inlägg
26 december 2025 22:05

Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.

Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".

God fortsättning och Gott nytt år.

• Veteran
    8208 inlägg
    8 januari 2026 10:25

Vilken tur att vi fick mat hemkört i fredags, för nu är det kört!!.... här är 0 grader och blåser och snöar. Ser att någon röjt vår gång. Tack snälla grannar! Ska snart ta itu med våra vikter.

Lycka till alla! Tack för alla rara kommentarer och tack Johan för att du finns och stöder vår kamp.heartheart

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    8 januari 2026 10:52

Finns det plats kvar? :)

• Veteran
    8208 inlägg
    8 januari 2026 11:32
    naeco skrev den 8 januari 2026 10:52

Ja snabbt in med vikt 

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    8 januari 2026 11:34
    babs2 skrev den 8 januari 2026 11:32
    naeco skrev den 8 januari 2026 10:52

Ja snabbt in med vikt 

Tack snälla :D 

• Mycket engagerad
    457 inlägg
    8 januari 2026 14:28

Så har vi lämnat in startvikt för året 2026. Heja, nu är det definitivt startat.
    Hur kommer du att garantera att du hålls som en Biggest Looser eller kommer att bli en sån under 2026?
    Jag satsar på att göra som jag vet att man skall göra och helt avstå från alla förklaringar och bortförklaringar. Dessa gagnar inte mig varken då jag står inför val i vardagen eller då valen inte varit helt fördelaktiga.
    Har du hittat dig själv i situationer där du vet att misstaget ligger hos dig själv men ändå tagit till en förklaring/bortförklaring?
    Jag har det, alldeles för många gånger, nu är det slut med det!

Lycka till alla!

• Mycket engagerad
    107 inlägg
    8 januari 2026 18:23

Min köksvåg har lagt av, har ni tips på någon ny som är bra? :)

• Veteran
    2792 inlägg
    9 januari 2026 15:54

Obh Nordica digital våg har jag använt många år den är väldigt bra 

• Mycket engagerad
    457 inlägg
    10 januari 2026 08:15

Veckoslutet är här och för mig är lördag och söndag de dagar som är mest utmanande då det gäller att hålla mig till en bra matregim.

Då behövs litet pepp. Här kommer några peppande rader:

Att arbeta för en god hälsa genom goda matvanor, välavvägd motion, bra sömn/vila samt viktreducering är en investering i dig själv och din framtid. Varje litet steg räknas, och även de dagar som känns tunga bidrar till helheten. Fortsätt fokusera på framsteg, inte perfektion – uthållighet slår snabbhet varje gång! Du bygger inte bara nya vanor, utan också styrka, energi och självtillit. Fortsätt framåt, du är på rätt väg. 💚

Ha en skön weekend alla BL:are heart

• Veteran
    1468 inlägg
    15 januari 2026 19:40

Så himla bra MAS63 "Uthållighet slår snabbhet varje gång" den tar jag med mig 😀 ska nog skriva upp på en lapp och sätta på ett köksskåp, eller där man ser den varje dag man klivit upp 😍 !  Det får bli mitt nya motto, för tålamod har jag aldrig haft mycket av, sa till min man senast idag "jag önskar att det gått 2 månader idag" för jag ville se mer resultat 😅

Min man är (kärleks)invandrad till sverige och ibland säger han väldigt roliga saker, som för några år sen sa han "om man inte har något tålamod får man kasta sig själv" va sjutton han riktigt menade vet jag än idag inte, men vi skrattade så vi ramlade ihop på golvet, min dotter sen tidigare, då 26 år, och vår gemensamma dotter då 12, och han såg så himla glad å nöjd ut 😂😂😂  så det har liksom blivit ett litet ordspråk i vår familj när nåt är lite hopplöst eller trist säger vi "nä nu går jag å kastar mig själv" var på alla börjar gapskratta 😂 eller när någon är lite frustrerad och otålig säger nån av oss andra " om man inte har nåt tålamod får man kasta sig själv" vilket genast lättar upp stämningen... 

Så " uthållighet slår snabbhet varje gång" får bli som ett motpols ordspråk 😀👊🏼 som, trägen vinner! Man får lära sig ha tålamod helt enkelt, om man ska kunna uppnå det man önskar, att kasta sig själv kommer man inte långt med... 😅

• Mycket engagerad
    457 inlägg
    Redigerad: 16 januari 2026 20:29

Första riktiga invägningen är förbi och Babs2 lista ser helt fenomenal ut! Vi är ju bara så bra - bra jobbat alla! 

SÅ är det Monqi -> Att sträva mot sina mål kräver både tålamod och uthållighet. Det finns dagar då energin är hög och stegen känns lätta – och andra dagar då vägen känns lång och snårig. Just då är det viktigt att påminna sig själv om varför man började med detta projekt. Ibland glömmer man bort detta och om man då får en pepp via ett inlägg i chatten kan det hela bli så mycket lättare att jobba sig igenom. Varje litet steg framåt spelar ju en roll. Inlägg här i chatten påminner åtminstone mig om vart jag är på väg och boostar mitt engagemang. När man får stöd - orkar man hålla ut, även när det är tufft.

Genom att vi alla här på BL håller fast vid våra värderingar, stöttar varandra och fortsätter med att bidra med det vi kan, skapar vi en bra motiverande kultur som hjälper var och en framåt mot sitt mål.

Fortsätt framåt. Håll fast vid målen. Du är inte ensam – Vi är många här på BL och vi får hjälpas åt.