icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

800 kcal Mosley metoden

Nykomling
6 inlägg
20 november 2019 18:33

Hej.

Behöver hjälp. Köpte Mosleys senaste bok "gå ner i vikt och förbättra din hälsa . Tanken är att man kör 800 kcal per dag så länge man vill gå ner i vikt och sen köra 5.2 metoden. Jag försöker hitta recept på 800 kcal/dag. Hans recept i boken känns lite jobbiga och udda..typ äggmuffins osv. Är ute efter lättare mattips. Vet att hans metod även är medelhavsbaserad då det är en sundare kost (enligt hans forskning) 

Vill bara hitta här på matdagboken recept på 800 kcal/dag. Vet någon vart jag ska leta?

Jätte tacksam för tips 

• Veteran
    5080 inlägg
    21 november 2019 10:14

Hej!

Vi har en 4 veckor lång 800 Kcal Kickstart, där får du alla recept och även inköpslista varje vecka. Kort och gott får du allt du behöver för att komma igång med 800 kcal. Läs mer här..

Varmt välkommen och lycka till! smiley

• Nykomling
    6 inlägg
    21 november 2019 13:24

Åh tack!!! Precis det jag sökte efter!

• Nykomling
    6 inlägg
    25 november 2019 11:11

Hej igen. Är det någon som vet hur man ska förhålla sig till tex Cola zero eller annan aspartam dryck under 800 kcal dieten?

Mvh 800 kcal första dagen 😊👍

• Nykomling
    1 inlägg
    29 november 2019 05:30

Jag har precis börjat ska börja dag 4 nu. Och jag dricker Pepsi Max, Cola zero osv. Har gått ner i vikt ändå! Vet ej om de är okej egentligen men jag har gått ner ändå.

• Nykomling
    6 inlägg
    3 december 2019 22:54

Jag läste bara att grundaren till 800 kcal metoden (Dr Mosley) anser att man ska ta det väldigt försiktigt med dietläsk alltså aspartam då det här en inflammatorisk inverkan på tarmarna. Men jag dricker också ibland ett glas Cola zero för att unna mig något litet. Men jag märker att mitt sug för dietläsk minskat totalt!