icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu

valnötens blogg

78 kg 73 kg 33444
Tjena. Valnöten här. Ja e en ganska avslappnad själ (trots att mina blogginlägg ibland verkar lite hysteriska) Varit mullig större delen av livet så antar att kroppen e rätt van vid lite rundare former, men litegrann kan man nog skala av mha en matdagbok ändå.
13 februari 2018 12:43
2

Solsken och nattjobb

så har sovit länge idag.

Bloggen funkar än så länge. Funderat på om det har med cookies att göra att jag blir utelåst ibland, men varför börjar bloggen plötsligt funka då utan att jag gjort några ändringar på min dator? Vet ej.

Iallafall. Härligt solsken utanför fönstret. Har dammsugit hela lägenheten och vattnat blommorna.

Har ett litet finkonträd som jag trodde skulle koola vippen efter jag flyttade det till en större kruka, men har ändå haft det med mig när jag flyttat och bott på tillfälligt övernattningsställe. Verkligen försökt skämma bort det de senaste månaderna, men ändå tappades blad efter blad. Men, nån vecka sedan började plötsligt ett nytt skott dyka upp på toppen och sedan tog det fart. Verkar som att det behövdes en del tid i den nya krukan före det kunde komma igång igen

.7e5392c9-5e08-468c-b3da-1dd28dde3bd7.jpg

Matmässigt tycker jag det varit lite upp-o-ner efter att jag haft så bråttom tills början på månaden. Viktmässigt har det inte skett det stora. Vågade nästan inte väga mig, men gjorde det till slut igår och insåg att vikten bara stagnerat och inte gått upp. Så nu har jag tittat lite på matsidan och tänker jag ska ändra lite i kvällsmaten så jag ett tag kör mer färska sallader på kvällen istället för tillagad mat. Blir automatiskt mer kalorisnålt för min del då. Har dessutom tidigare haft väldigt bra effekt av att ha flera sådana kvällar under veckan.

Träningsmässigt går det rätt bra. Överkroppen blir starkare och musklerna mer tydliga, men har fått bromsa med benen lite pga knäsmärta (broskskada). Det är surt för all rolig kondisträning belastar knäet. Joggar litegrann iallafall, men ökar väldigt försiktigt så inte knäet blir överbelastat. Specifika knästärkande övningar var jag tvungen att droppa pga ökad smärta och svullet knä. Nu ska leden helt enkelt få läka ett tag, sen på muskelträningen igen.

I det stora hela går saker o ting rätt finemang.

Nu vidare med fix före jobbet :-)

Ha det bra allihopa!

Kommentarer

  • 13 feb 2018 12:54
    klaraelv

    När värken och svullnaden lägger sig på knäet så prova roddmaskinen, bra för cardio och ingen direkt belastning varken på knä eller höfter, samtidigt som man verkligen rör på de lederna innan du börjar bygga runt knät.

  • 14 feb 2018 11:25

    Ja det skulle kunna vara ett alternativ. Behöver stärka roddmusklerna också. Använder en del hantlar just nu, men generellt tycker jag att träning som involverar fler muskelgrupper är mest meningsfull då det blir mer naturligt muskelsamarbete.

Logga in för att skriva en kommentar.