icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

NicRazs blogg

LCHF 62 kg 70 kg 368
Välkommen till min blogg :)

Det är första gången jag ska driva en blogg och därför vill förvarna er läsare om struktur och utseende - men ge mig gärna exempel på vad som man ska ha med och inte.

Bloggen kommer att fokusera på träning och hur det fungerar i kombination med strikt LCHF.
- jag önskar mer än gärna tips och råd om allt som har med kost och hälsa :D



(profilfotot är inte dagsfärskt, taget hösten - 18, för nu är jag helt ur form och inte alls vältränad jämfört med föregående år vid samma tidpunkt)
7 november 2019 06:34
3

Resultat - vecka 1

Vecka 1

 

Detta inlägg skulle egentligen ha varit i måndags men nu får det bli postat idag istället (utgår från måndagen ändå). 

 

Har nu kört keto-dieten i en vecka, tror jag nämnde det i föregående inlägg, och det är två saker som jag kommer att kontinuerligt kontrollera varje måndag: midjemått och vikt.

Dagens resultat visade ett midjemått på 85 cm och en kroppsvikt på 60 kg. Det innebär att jag har gått ner 4 cm runt midjan och ner 2 kg i kroppsvikt. Halleluja!

Å andra sidan så har jag kombinerat min keto-diet med träning enligt nedan schema:

Måndag: Cardio - crosstrainer (370 kalorier)

Tisdag: Benpass - tungt (70-80 minuter) 

Onsdag: Cardio - roddmaskin (400 kalorier) 

Torsdag: Bröst & mage, medeltungt

Fredag: Rygg, Cardio - löpband (400 kalorier), yoga för "atleter" på kvällen 

Lördag: Vila

Söndag: Vila. 

 

Vill dock observera att så här ser inte mitt schema ut i vanliga fall. Brukar träna 30-35 minuters kondition på lunchen: måndagar, onsdagar och fredagar.

Sedan på samma dagar så kör jag ett gympass på kvällen då jag kör en split. Måndagskvällen består av pushövingar och då enbart överkropp, och onsdagar består av enbart dragövningar - också bara överkropp. Benen kör jag alltid separat då det är en sån stor muskelgrupp och det passet lägger jag inte på fredagar utan på söndagar. På fredagar kör jag yoga, bra med rörlighet har jag hört :).

 

Kanske blev ett långt inlägg nu men ska försöka korta ner dem i fortsättningen :)

 

1cd40789-3112-4b30-8745-aede89651920.jpg

- helt irrelevant men jag älskar att fota också :D

Gillar

Kommentarer

  • 7 nov 2019 10:40

    Va, varför ska du korta ner blogginläggen? Helt och hållet galet imho, skriv så länge du har något att säga laugh

    Fotograf också? Då kanske vi kan se fram emot lite vackra och spännande bilder framöver, det är ju inte fel! 

    Hur påverkar kosten din ork på träningen, har du märkt någon skillnad än?

  • 7 nov 2019 11:12

    @ladyG nu vet jag inte om det är som med andra sociala medier men jag förmodar att man taggar på samma sätt :)

     

    Om ni läsare tycker om det jag skriver och att det inte är för mycket text så spelar det ingen roll såklart. Kul att du tar din tid att läsa mina inlägg 🤗

    Fotografering är en hobby som har funnits länge. Gillar även djupet som man kan läsa av i olika foton, liksom vad kan budskspet med bilden vara? :)

    Gällande energi till träning så har jag nog inte tänkt så mycket på det men det bör ju innebära att, so far so good. Innan mina lunch-pass så tar jag alltid en stor kaffe (käkar ju frukost vid 9 och det är även mitt första mål egentligen). Dock tar jag en stor kaffe när jag vaknar och blandar i 14g whey-100. På kvällarna så tränar jag alltid efter middagen för då har man ju fått energi från maten. Efter passen tar jag alltid Whey-100 (28g) och om det är ett kvällspass så käkar jag naturell kvarg och lite ost när jag kommer hem. Sedan om det är rätt eller inte, det vet jag inte.

    Om du/ni har tips och råd är jag mer än tacksam 😀😀😀

  • 7 nov 2019 11:27

    Det fungerar det med, tror de flersta bara skriver smeknamnet (ibland i fetstil om det är mycket text för att man inte ska missa). Jag har inget emot bloginlägg av lite längd, det är ju så man lär känna människor - genom texten. Ju kortare, ju mindre lär man känna bloggaren. Det kan påverka att jag är skrivande journalist, fokus på datorteknik. Om allt man har är en hammare ser alla problem ut som spik smiley

    Är det du som tagit bilden ovan med höstlöven? Jättefin bild, explosiva färger verkligen som det kan vara på hösten precis innan alla löv faller och.

    Jo men i så fall gör du ju rätt antar jag, om det inte går ut över träningen menar jag? När jag drar ner på kolhydraterna för mycket brukar träningen bli lidande ganska snabbt, det är bökigt att hitta rätt. Men blandar du verkligen pure whey i kaffet? cheeky

    Du ligger rätt nära 2g protein per kilo du väger va?

    Senast uppdaterad 7 nov 2019 11:28

Logga in för att skriva en kommentar.