icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Nu friska tag mot samma mål som tidigare.
5 juni 2017 15:01
2

Förkylning tvingar mig till vila

Jag har den senaste veckan tränat mer än någon gång tidigare. Jag har i genomsnitt tränat ca 66 minuter per dag. Jag har känt att jag har orkat träna hårdare än tidigare och tagit så att säga ett steg framåt när det gäller träning. 

Idag kom ett vanligt bakslag när träningen känts både mer givande och lättare än tidigare, förkylning. Det är så tydligt att när jag lyckas ta ett stort steg framåt så är det precis som om kroppen säger till mig " hallå där, ta det lugnt, tror du att det är en maskin du har, det är faktiskt en levande kropp. Nu får du vila så du förstår att du inte kan pressa kroppen allt för hårt".

Jag känner mig förstås otålig men vet att det är viktigt att lyssna på kroppen.

Det här är träningen jag genomförde förra veckan:

Måndag: 25 minuter styrketräning kl: 5.00. Ben och rumpa samt plankan 90 sekunder. Jag var på ett sammanträde mellan kl:8.00-14.00. 

Tisdag: 22 minuters styrketräning kl: 6.30. Mage och plankan 120 sekunder. Sammanträde kl:9.00-11.00. Bungypump 6 kg 20 minuter före jobbet. Jobbar kl:14.45-22.15. Trampar Crosstraining 48 minuter på jobbet. Bungypump 20 minuter. Hemma hos min särbo kl:00.15.

Onsdag: 21 minuters träning kl:10.00. Armar, bröst och nacke samt plankan 120 sekunder. Bungypump 20 minuter innan jobbet. Jobbar kl:14.30-21.30. Trampar Crosstraining 46 minuter på jobbet. Bungypump 20 minuter. Hemma hos min särbo kl:23.45.

Torsdag: 20 minuter styrketräning kl:11.00. Ryggen och plankan 150 sekunder. Ledig från jobbet idag. Vilar.

Fredag: 17 minuter styrketräning kl: 7.00. Axlar. Sammanträde kl:8.00-16.00. Kl: 17.00 Löpning på löpband på jobbet 45 min. 

Lördag: 16 minuter styrketräning kl: 5.00. Hela kroppen och plankan 150 sekunder. Bungypump 20 minuter före jobbet. Jobbar 7.00-17.00. Trampar Crosstraining 46 minuter på jobbet. Bungypump 20 minuter. 

Söndag: 16 minuter styrketräning kl: 5.00. Stabilitet och styrka samt plankan 150 sekunder. Bungypump 20 minuter före jobbet. Jobbar kl: 7.00-17.00. Bungypump 20 minuter.

Enda dagen jag inte gjorde någon konditionsträning var torsdag. 

Kram Margitta!

Gillar

Kommentarer

  • 5 jun 2017 18:59
    gasten

    Kroppen reagerar på om man tränar för mycket och för hårt. Då blir man förkyld. 

    Jag har slutat att pressa mig, förut var jag förkyld var tredje vecka. Då blir det avbrott i träningen i en vecka, har blivit lite klokare. Tar det mycket lugnare nu. 

    Hoppas att du kryar på dig snart! 

  • 5 jun 2017 23:43

    Tack Gasten!

Logga in för att skriva en kommentar.