icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Livutanvs blogg

Paleo 16332
Inspiration till att leva hälsosamt med hjälp av den paleolitiska kosten. Jag delar med mig av tankar, artiklar, studier, Poddar och recept som jag tror kan inspirera dig också. Träning och träningslära är också något som jag tycker om och vill lära mig mer av. Målet är att gå ner ca 10 kg. Men jag är inte helt stenfokuserad på vikten, utan vill bygga mer muskler och bli mer tränad. 0.5 - 1 kg per vecka hoppas jag på att gå ner.
28 February 2017 20:48
4

Kvinna. Lägg på vikter och bygg muskler 💪

Nu bygger vi brudar. 

Jag är så trött på att vi kvinnor, (finns säkert män också) är så rädda för att ta i lite. Det är som om vi tror att vi är gjorda av glas.  Låt oss för gudsskull inte svettas. Hjärtat kan stanna.......

Barnafödande, bärande, slitande hit och dit. Vi är ju skapta för att röra på oss till max. Idag när jag satt på mitt kontor så funderade jag. Undra hur våra kroppar kommer att se ut om några hundra år. Puckelrygggade, fet mage och benskörhet från födseln. Tänk om samhället kunde bli mer strikt med våra arbetsplatser. Vi har gympa i skolorna. Men på våra arbetsplatser kan vi som max få en timmes friskvård per vecka som de flesta inte ens utnyttjar. Ska man införa obligatorisk rörelse på arbetsplatser för att folk ska fatta att vi måste röra på fläsket? 

På jobbet var det informationom kommande löparträning i grupp. Gratis, på arbetstid varannan vecka. Hur många kom tror ni. 6 st. 6. De är ju skamligt. Socialförvaltningen är stort och med så många medarbetare. 

Jag vill minska min fettprocent. Jag ligger alldelens för högt.  Muskler ska byggas och jag ska bli stark och frisk. Min ångest kring matintag ska bli bättre.  Det är inte där vi ska lägga vårt största fokus. Rörelse och muskeluppbyggnad. Tjejer, kvinnor.. Nu jäklar.. Jag har ju kört på gymmet i tre veckor nu. Jag delar upp min styrketräning. 2 dagar ben, 2 dagar överkropp och en dag kondition. Jag går också ca 1 h per dag. Nu kör jag runt 20 kg i marklyft och benböj. Överkroppen är mycket svagare. Min tanke är att jag ska lyfta på mer vikter varannan vecka. Jag ska pressa mina muskler så att de byggs upp på nytt och blir starkare. 

Mina magmuskler existerar inte.  Första veckan jag körde.  Jag gör oftast övningar på pilatesboll samt plankan. Jag klarar 3 ×15. Mage skakar som fladdrande gelé.  Efter min operation så är mina muskler delade, då jag försöker att ta de lite lugnt. Plankan klarar jag MAX 30 sekunder.  Galet. Aja. Nu är jag på g och jag tycker att fler tjejer borde stå på gymmet och lyfta lite skrot 😉😄 

Känner du dig peppad på mer muskler? 

Se videon nedan 😎

 

 

Gillar

Kommentarer

  • 1 Mar 2017 00:50

    Gumman har jätte problemmmed att träna för att inte bygga buliga muskler, hon tränad gym med en istruktör som ville bygga muskler helt fel träning det får hon lida för en i dag, får inte kläder som har tilräckligt stora armar hon har störe muskler en mig, jag byger repmuskler, som bara är starka men inte ser snygga ut, Byga muskler som bar är snygga, då gäler det att träna hela tiden när man slutar blir det hängmuskler fylad med fett, är skilnaden med arbetsmuskler och snyga muskler, de bekanta jag har som´bygde skryt musler ser ut som deg klumpar i dag, de som hade jobmusklerer ser lika danna ut i dag bara lite gråare. Jag byger muskler fortfarande nu trode inte det var möligt i min ålder men är styrke muskler inte snygga men starka kände det när vi bar in tiskmaskinen 45 kg vare ingen ting blev aldrig pirra.

    Senast uppdaterad 1 Mar 2017 00:53

  • 1 Mar 2017 06:43

    Lyfta tungt är kul! Här blir det både marklyft och kettlebells.

     

  • 1 Mar 2017 10:32

    Min snygga bodbildar kilar stupade efter att ha burit några 40 kilos säckar 50 meter, med vi som hade silarmar som de sade var uppvärmda och bare några timmar utan bli trötta. En kompis till mig och vi hade ett underligt förhalande ett tag i mitt liv, det gänget tjejer tävlade i fitenss nästan alla grenar, Lena van många tävlingar i Norge och Finland men i Sverige gick det inte lika bra hon var för musklad för Svenska domare, Fick problem med blod käl i huvudet som är på väg brista, blev säng liggande, i 8 månader nästan stilla. på den tiden ombilades en massa muskler till fet, sen efter 8 operationer och en masa ut bytta bitar i huvudet vart hon frisk och fick börja röra sig, Försökte bränna fett men byggde nya muskler över och under tog hen 10 år av träning och diet att få ner kroppen igen till normalt utseende fortfarande för grova armar och lår för sin storlek,.

    Där för jag aldrig pumpade upp mina muskler med den träningen när man slutar blir det bara fett, min långa muskler arbetsmuskler blir mindre och svagare om jag inte använder dem men nu är de till bakas provade lyfta halva vikten jag lyfte förr 100 kg den följde lät med lyfte 250 kg utan problem förr skulle tippa på 150 nu. Men tänker inte pröva, Har redan upptäckt att jag blivit starkare igen en vad min kropp håller för.

    O.B.S. Träna är jätte bra men träna smidig het inte bygga muskler, gumman tränar nu smidighet 2 kvällar i veckan det minskar omfånget på hennes armar bränner fett. Tyvärr så de flesta instruktörer lär ut bygga muskler, för då ser folk att det händer något med kroppen, men talar inte om vad som händer när du slutar träna.

     

     

  • 1 Mar 2017 12:26

    Ja lagom är bäst men svårt hålla balansen.      

Logga in för att skriva en kommentar.