icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

LadyG tar nya tag!

16:8 2068579
Matglad bullmamma i löparskor. Jag drömmer om en vältränad figur, något jag inte ens vågade hoppas på förut. Mitt mål var först att komma ner på ett BMI under 30 och därefter sakta men säkert, envis som en mula, försöka skaffa mig den där vältränade kroppen som hägrat i drömmarna. Beväpnad med den kunskap jag förvärvade vid den resan gör jag en liknande resa en gång till för att bli av med mina gravidkilo och åter kunna springa marathon.

Nu för tiden är jag en av Matdagbokens mentorer, skicka ett privat meddelande om du vill ha stöd och pepp privat eller om du vill ha någon att bolla ideer med.
25 juli 2016 11:03
4

Vilda kast

Japp, nu är det vilda kast på vågen. Eftersom den mäter vätska ser jag lite mer vad det är som kan tänkas hända, och jag tror jag slog nytt vätskerekord idag med 50,0%. Det var nog första gången jag faktiskt kom upp över 49,-nånting. Men det är den tiden i månaden också, just nu ska jag vara som tyngst och vätskefylld. Rent teoretiskt sett bör den här extra vikten bokstavligen bara rinna av mig. Vågen noterade ett kliv upp idag på +1,0kg, men jag förväntar mig som sagt att det ska försvinna snabbt.

För inte gjorde jag några speciellt dåliga val igår: en variant på den thaiinspirerade woken fast med räkor till lunch (ca 300kcal), till middag caesarsallad fast med dressingen bredvid så jag kunde undvika det mesta av den (ca 400kcal) och en fruktdryck (200kcal), en isglass under promenaden (110kcal) samt två kanelknäcke med smör och ost när vi kom hem från promenaden. Summa sumarum 1334kcal, så säg 1400kcal.

Utöver det listade drack jag givetvis kaffe (svart) och vatten i olika former, eftersom vi gick en promenad igen. Den här gången blev det 18km, och min totala veckodistans i rörelse stannade förra veckan på 124km blandat löpning och långa promenader.

Den här veckan kommer garanterat inte att bli lika tuff, det orkar jag inte med :-)

Nej, jag tänker låta kroppen hämta sig, så att jag får lön för mödan också. Det är nu jag ska casha in belöningen för att jag slitit, det är nu kroppen ska bli starkare och tuffare. Den här typen av stentuff gasen-i-botten-vecka kan man ta då och då för att chocka kroppen ur gamla invanda hjulspår, om man märker att det börjar gå rutin i träningen. Ett annat alternativ är att leta upp en helt ny idrottsform och kasta sig över den, och bryta mönstret den vägen. Huvudsaken är att man utmanar sig, lite varje dag. Tar sig utanför sin komfortzon, tvingar sig att göra något som är jobbigt. Det är då utvecklingen och framstegen kommer.

 

Kommentarer

  • 25 jul 2016 12:49

    Relaterar så till de här förbaskdae hoppen! Grrr! 😡

  • 25 jul 2016 13:54

    Visst är det frustrerande!
    Man kan ju bli prillig för mindre :-)

  • 27 jul 2016 07:22
    Jessand

    En till vikthoppare trots ganska skötsam vad gäller intag och motion  frown​så glad att mitt mål inte är att gå ned i vikt... men den hade gärna fått stanna i de lägre regionerna på mitt tillåtna viktspann hela tiden..

  • 27 jul 2016 11:32

    Jo, det hade ju varit trevligt!

Logga in för att skriva en kommentar.