icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

LadyG tar nya tag!

16:8 2105212
Matglad bullmamma i löparskor. Jag drömmer om en vältränad figur, något jag inte ens vågade hoppas på förut. Mitt mål var först att komma ner på ett BMI under 30 och därefter sakta men säkert, envis som en mula, försöka skaffa mig den där vältränade kroppen som hägrat i drömmarna. Beväpnad med den kunskap jag förvärvade vid den resan gör jag en liknande resa en gång till för att bli av med mina gravidkilo och åter kunna springa marathon.

Nu för tiden är jag en av Matdagbokens mentorer, skicka ett privat meddelande om du vill ha stöd och pepp privat eller om du vill ha någon att bolla ideer med.
29 mars 2013 09:32

Nu kör vi

Äntligen börjar träningsvärken från i måndags släppa! Jag gjorde säkert inte saken bättre genom att springa med ryggsäcken, men värken var ovanligt motsträvig den här gången. Vågen stannade på 64.7kg och jag vet inte om jag ska bli glad eller fundersam. Det är ett tapp sen igår på -0.6 men jag vet att jag åt tillräckligt för att ligga i kaloribalans igår, jag vet att jag har druckit tillräckligt. Jag borde ligga still och glykogendepåerna är förhoppningsvis välfyllda. Påsken kommer att helgas åt löpning, det är väl så nära religion jag kommer ;-) fre: 15km lätt distans lö: 20km lätt distans sö: 33km långpass, lätt fart Min definition av vad ett långpass är håller sakta på att förändras. Vi får se vad jag fastnar för, tidigare ansåg jag att 2 timmar (eller allt över 18km) var långpass men det fungerar inte längre. Nästa vecka blir ännu tuffare. 5 träningspass och 110km. Tisdag 15km, onsdag 20km, torsdag 15km, lördag 24km, söndag 36km. Tisdagspasset känns utmanande, 5x2000 meter. 3km uppjogg, 2km nerjogg ska jag väl klara. Det är det där i mitten, det mellan upp- och nerjogg som bekymrar mig. Men idag är det 15km lätt löpning på schemat. Fokusera på ett pass i taget, så känns det inte så övermäktigt.

Kommentarer

  • Ingen har kommenterat detta inlägget.

Logga in för att skriva en kommentar.