icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

LadyG tar nya tag!

16:8 2171735
Matglad bullmamma i löparskor. Jag drömmer om en vältränad figur, något jag inte ens vågade hoppas på förut. Mitt mål var först att komma ner på ett BMI under 30 och därefter sakta men säkert, envis som en mula, försöka skaffa mig den där vältränade kroppen som hägrat i drömmarna. Beväpnad med den kunskap jag förvärvade vid den resan gör jag en liknande resa en gång till för att bli av med mina gravidkilo och åter kunna springa marathon.

Nu för tiden är jag en av Matdagbokens mentorer, skicka ett privat meddelande om du vill ha stöd och pepp privat eller om du vill ha någon att bolla ideer med.
10 september 2019 11:02

Höstfint

Här är det höst nu för tiden. Svalare, lite regnigt emellanåt och ganska skönt. Det är den här årstiden som är bäst för oss som springer mycket. Insekterna har taggat ner lite, det är nästan inget pollen ute, det är svalare och luften är friskare än den är på sommaren. Några korta veckor är det perfekt.

Igår styrketränade jag, jag hade räknat med att passet skulle ta 35-45 minuter som vanligt så att det tog 24 minuter måste vara någon form av rekord. Jag är öm idag dock, så det hjälpte kanske inte så mycket att jag sänkte vikterna för att kunna löpträna utan träningsvärk. angel

Knäböj 5 på 40kg, 50kg, 60kg, 70kg, 80kg
Bänkpress 5 på 20kg, 25kg, 30kg, 35kg, 40kg
Stångrodd 5 på 20kg, 20kg, 25kg, 27,5kg, 32,5kg

Bara för att testa gjorde jag tio armhävningar och bortsett från att det blev jobbigare för att strumpfötterna gled omkring så kändes det rätt okej. Tungt givetvis men inte så gräsligt, armhävningar är ett bra komplement om man vill träna överkroppsstyrka. Om man flyttar upp fötterna på en låg pall eller liknande får man en helt annan övning, då blir den riktigt tuff! Det räcker med bara ett trappsteg. 

Om man tvärt om vill ha en enklare övning kan man använda sig av en köksbänk, parkbänk om man är utomhus, och göra armhävningarna emot. Då får man träff på rätt muskler och kan reglera med hjälp av benen hur mycket press man lägger på bröstmusklerna. 

Jag har suttit och knåpat lite på mitt kostschema, och saknar en funktion till förutom att kunna spara kostschema på något annat sätt än på datum. Som det är nu måste jag leta fram det kostschema jag skapade 1 spetember 2018 och framåt, jag hade velat ha det som "Annicas LCHP" eller något i den stilen. Så jag lättare kan hitta det menar jag.
Funktionen jag saknar utöver det är att kunna dela, antingen hela kostschemat eller en dag, eller kanske t om bara en måltid. Jag vet inte om det är jag som är blind men jag saknar dessutom möjligheter att kommentera dagarna.

Paula verkar trivas bra på förskolan. Lite gråt och tandagnisslan när vi går har det varit, men det är nog mer ett sunt uttryck för att hon inte tycker om att vi går. Hon vill att vi ska stanna och leka med henne och blir ledsen när vi inte kan göra det. Helt normalt alltså. Enligt personalen lugnar hon sig snabbt när vi gått. Idag ska de ut i skogen, jag misstänker att hon inte kommer att vilja komma hem därifrån.

Det där med matrutinerna har nästan helt fallerat nu under inskolningen eftersom jag envisats med att äta tillsammans med Paula, för att visa henne att vi fortfarande äter tillsammans i den här familjen. även om det innebär att jag sjuter mina egna vanor i sank. Men om hon kommer på det där med att äta lunch på förskolan, än har hon inte velat göra det, så kommer det att lösa mina bekymmer för då behöver hon ingen lunch när hon kommer hem också. Då kan jag återgå till mina rutiner igen.

Det ser jag fram emot.

Gillar

Kommentarer

  • Ingen har kommenterat detta inlägget.

Logga in för att skriva en kommentar.