icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Försöker hitta balansen när det gäller sömnen, kosten och träningen.
5 april 2016 06:56
3

Svårt att komma igång med fettförbränning

Det märks tydligt vad helgens fusk med choklad och nötter påverkar att jag inte kommer in i ketos. Trots att jag ligger lågt på kolhydrater går det långsamt att komma till ens nutritionell ketos (0,5). Det sägs att man kan ligga i ketos även om man skulle ligga på högre mängd kolhydrater, verkar inte vara så för mig i alla fall. Frågan är om det enbart är kolhydraterna som räknas? Häromdagen testade jag att mäta efter Zumba-passet, och se då kom jag upp i lätt ketos.
​Jag hade tänkt träna nu innan jobbet men jag känner mig för trött för att ge mig iväg. Nu får jag se till att jag tränar efter jobbet istället.

Kommentarer

  • 5 apr 2016 07:03
    aregnisw

    Jag har förstått att det allra viktigaste är att hålla nere på kolhydrater men inte bry sig så mycket om proteinintaget har så stor betydelse. När jag ligger högre där så känns det mera som jag förbränner bättre, kroppen är bra konstig surprise

  • 5 apr 2016 08:51
    Bella50

    Alla sätt är bra...utom de dåliga 👍

  • 5 apr 2016 11:31
    112
    När du tränar så gör sig kroppen av med socker ur blodet. Det var nog därför du märkte en skillnad efter passet. :)

Logga in för att skriva en kommentar.