icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Försöker hitta balansen när det gäller sömnen, kosten och träningen.
28 februari 2015 07:42
3

Kickstart LCHF dag 7

Nu är det min sjunde dag på kickstarten och jag känner att det här verkar vara det som behövdes för min del. Jag har alltid haft svårt att känna hur lagom en portion är, mättnadskänslan verkar inte fungera hos mig som hos vissa andra. Genom att använda mig av färdiga menyer och följa den mängd som anges märker jag nu att det går att tappa vikt, minst 2 kg hittills. Visst, ibland kan jag vara lite småhungrig men har ändå lyckats låta bli att småäta och har heller inte drabbats av något sug.
Jag har lyckats genomföra några träningspass den här veckan, BodyJam, Zumba och styrketräning. Egentligen hade jag tänkt köra fler pass men har känt att jag inte hade den extra orken. Jag vill också undvika att äta extra på grund av träning eftersom jag har lätt för att överkompensera. Strax är det dags för LCHF-plättar med grädde och hallon, mums. Sedan är tanken att jag ska dra iväg till gymmet för att köra igenom ett rejält styrketräningspass. Vi får se hur rejält det blir, det viktiga är att jag kommer iväg.
Ha en fortsatt trevlig helg!
 

 

Gillar

Kommentarer

  • 28 feb 2015 08:27

    Superbra jobbat!!

    Kul att höra att det går fortsatt bra för dig, fortsätt följ din LCHF-kickstart och håll dig till planen så kommer du fortsätta gå ner i vikt. Tack för din uppdatering här och hoppas du får ett fint träningspass! :-)

    / Johan

     

  • 28 feb 2015 09:46
    Så roligt! Hoppas jag kan ha tappat 2kg till dag 7!!! Nu kommer jag inte träna som du gör, men har mål att gå 10000 steg/dag.
  • 28 feb 2015 11:14

    PdlS, det tror jag säkert du gör. Min erfarenhet är att det är inte träning som ger viktnedgång utan mer vad och hur ofta jag äter. Ibland är det till och med så att jag går upp i vikt när jag tränar. Promenader är mycket bra sätt att hålla igång kroppen.

Logga in för att skriva en kommentar.