icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Försöker hitta balansen när det gäller sömnen, kosten och träningen.
7 december 2015 07:02
4

Hur många gånger kan man göra omstart?

Då var det dags igen - måndag morgon och dags för eftertanke. Den senaste veckan har inneburit att jag inte lyckats ha koll på mitt småätande, eller äta rätt över huvud taget.  Eftersom jag även har varit bortrest har det inneburit att jag inte har kunnat träna. Summa sumarum = viktuppgång. Jag är inte alls förvånad för jag vet hur min kropp fungerar. Nu är det dags att blicka framåt och komma tillbaka till goda vanor. Nummer 1 är att hålla mig till 3 mål om dagen, inget småätande av nötter, ost mm. Jag måste se till att registrera i MD för att ha koll på mig själv. Jag har kickstart-menyn tillgänglig och tänker följa den till största del, ibland byter jag ut vissa räter.
Nummer 2, att komma igång med styrketräningen. Jag har känningar i ena axeln (AC-leden) och måste även se till att även träna den på rätt sätt. Den sade ifrån senast jag gick på yoga och det var några veckor sedan. Nu är jag osäker om jag ska fortsätta med yogan. Synd, för jag hade behövt yogan för att bli smidigare.

Ok vi börjar så. Kanske bäst att sätta upp några få mål än att köra hela batteriet med en gång. Alltid lätt att på måndagsmorgonen sätta planer.
Ny vecka, nya möjligheter.

Gillar

Kommentarer

  • 7 dec 2015 07:07

    Eftertanke är bra och ibland behöver man många omstarter för att komma rätt. Det är bra att du planerar och vet farorna. Känner själv nu när jag vill hålla vikten att övermod är ett farligt ord för min del och kan göra att man trillar dit i gamla vanor. Enstaka medvetna avsteg och sunda vanor är bra. Ha en fin start på veckan och varmt lycka till!

  • 7 dec 2015 07:23
    Bella50

    Samma råd kommer från mig. Du hittar rätt till sist. 🌹👍

  • 7 dec 2015 07:24
    aregnisw

    Jo LUAL det är nog bättre att ta det lite som det kommer och inte ha för orealistiska mål då brukar det sällan fungera. Ta det du lugnt och kom igång med det som du kan så ska du se att du snart kommer in i rätt balans igen. Ha aldrig för bråttom.

    Men en sak som jag sällan eller aldrig slarvar med är att föra in allt o registrerar har även koll på vågen då kan jag rätta till något som är fel.

    Pepp och lycka till nu i veckan yes

  • 7 dec 2015 09:40
    paloma

    Håller med dom andra, jag äter oftast fyra gånger om dagen. Frukost, lunch, middag och något litet på kvällen. Ät så du blir mätt så blir du inte sugen mellan målen, och kommer du inte iväg på styrketräning så kan det vara bra med en rask promenad istället. Allt är bättre än ingentingsmiley

    Ha en bra vecka du medsmiley

Logga in för att skriva en kommentar.