icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Mirabellas livspussel
15 augusti 2014 08:09
2

Morgonträning

I morse gick jag upp sam vanligt, trots att vi har sovmorgon på jobbet idag och alla börjar klockan tio. Jag gick min morgonrunnda och kände mig lite yr men det gick över. Hemma igen bestämde jag mig för att ta det lugnt och körde mitt träningsprogram med betoning på att sträcka ut muskler, tölja och bara göra några få repetitioner av varje. Jag använde min minsta kettlebell till styrkeövningarna. Det blev mer som att värma upp, och smidiggöra, kroppen än som ett träningspass. Skönt.

Nu har jag hållit på med morgonträning måndag till fredag i två veckor och på söndag är mitt Väcka Kroppen projekt slut. I morgon ska jag handla, städa och träffa kompisar som kommer över på grillat. På söndag har vi danskurs mellan 11 och 16. Det kommer att bli minst 3,5 timmes effektiv tid squaredans - jämförbart med promenad.

Jag får ihop ganska mycket träningstid just nu: en halv timmes promenad fem dagar i veckan, en halv timmes styrka samma dagar och cykle till och från jobbet ger bara det 8 timmar och 20 minuter - och då har jag inte räknat styrketräning i form av att bära grus i trädgården eller promenader och dans på helgen.

Nästa vecka påbörjar jag ett nytt projekt. Projektet heter "Resten av augusti". Jag ska fortsätta med morgonträning och se om den funkar även när jag ska få en trött tonåring ur sängen och på bussen till skolan. På kvällarna ska jag fixa i trädgården och på helgerna blir det dans.

Fokus på genomförandet och tankarna under promenaderna på vad jag ska hitta på för roligt projekt i september.

 

Gillar

Kommentarer

  • 15 aug 2014 10:40

    Du är inspirerande. Jag cyklar fram och tillbaka till jobbet men just nu blir det inte så mycket mer. Det ger i och för sig dryga frm timmar totalt måndag till fredag. Och visst någon extra promenad blir det väl också. Jag får väl vara nöjd med det lilla. Jobbar denna vecka och nästa och sen är det två veckors semester, kanske ska jag fundera ut något bra inför hösten. Försöka dela upp det ikortare tidsperioder och utvärdera, så som du har gjort.

  • 15 aug 2014 20:58
    utter

    Massa bra träning! :-)

Logga in för att skriva en kommentar.