icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Jag har nu kommit halvvägs i livet och har bestämt mig för att komma ner till min målvikt och sedan hålla den. Att andra halvan av livet inte ska behöva upptas av att gå ner i vikt, det finns annat som är roligare att syssla med. Så nu vill jag gå ner till min målvikt och sedan en gång för alla lära mig att hålla min vikt, som större delen av livet har pendlat upp och ner.
30 augusti 2019 06:18
3

Resultat v 11

Detta var den allra sämsta veckan. Jag har gått upp 1,4 kg. Just nu är den totala nedgången sen starten 5,3 kg. Jag känner mig själv så de 6,8 kg jag gick ner i somras kan på ännu kortare tid bytas till ett plus på 3 kg. Så har jag gjort förut, 10 veckor ner 7 kg och sen 15 veckor senare upp 10 kg. Dessutom har jag de senaste två veckorna gått upp 3 cm i midjan. Det om något visar att detta är en riktig viktökning och inte bara vätska. Detta får inte fortsätta så här!!

Vad hände och varför blev det så här: Egentligen började det redan för två veckor sen när jag var tillbaks till jobbet, då började jag äta mer men fortsatte att logga och fick det under kontroll i slutet av den veckan så det blev ett minus på 1 hekto, men sen kom en deadline på en rapport som skulle vara klar. Då gick stressen upp i maxläge och som alltid försvinner alla goda föresatser vad gäller mat. Jag ville inte ens ha mat utan det blev mackor o snacks o en del mat också naturligtvis. Jag hade gäster hemma och lät en del godsaker finnas kvar hemma efter de åkt, vilket jag vet inte funkar, och det tog naturligtvis slut. Jag har inte loggat sista veckan. Så är det också alltid när det blir så här. Då slutar jag logga. Och sen slutar jag skriva här på MD. Min vardag blir för full med allt annat. Och så har jag fallit tillbaks till att äta mjukt bröd. Då drar det iväg. 

Det var det här jag oroade mig så för i sommar, att det skulle bli så här när jag var tillbaks till jobbet. Så nu måste jag verkligen hitta en lösning på det. De målen jag satte upp för några veckor sen var att

1. börja träna i bassäng och promenera på grus- och skogstigar. Och ha träningskläder i bilen för att förenkla. Målet var träning två gånger i veckan och en gång på helgen. - igår var jag o tränade i varmbassäng för första gången och köpte kort där så förhoppningsvis kommer jag fortsätta. Har inte gått några promenerader alls sedan jag började jobba, och inga träningskläder ligger i bilen. 

2. fortsätta ha kontakt med min sjukgymnast. Har inte bokat in någon tid med henne efter jag kom tillbaks från jobbet. Ska försöka göra det. 

3. lägga mig på cirka 1200 kal i snitt, men låta det variera över veckan och fortsätta logga all mat på MD. Har loggat men inte sista veckan, och har ju legat betydligt över i intag ser det ut som på vågen. 

4. dricka grönt te varje dag - har jag inte gjort men då och då. 

Så nu behöver jag tillbaks till de målen. Jag har gäster även denna helgen och sen är jag på väg till en konferens måndag-tisdag. Så målet är att jag nu ska ta mig tillbaks till regelbundna måltider med mat, inget mjukt bröd utan bara knäckebröd, logga all mat (det tar tid men jag måste göra det), promenera o göra sjukgymnastikövningarna. Boka in sjukgymnast. Sen från onsdag nästa vecka så tror jag att jag ska lägga mig på 800 kalorier några dagar bara för att bryta den sista veckans dåliga mönster. 800 kalorier funkade ju väldigt bra i somras (förutom gallbesvär men de kom först när jag gått ner 5 kilo, så om jag bara kör det tills jag gått ner 2 kg så borde det funka)

 

 

Kommentarer

  • 30 aug 2019 14:57
    Bella50

    Håller en tumme att du vänder skutan och styr in på det spår som var bäst innan det senaste hände. 

    Glöm det och se framåt. Trevlig helg ✌️

    52562f60-875a-4303-80b6-bf7b54f833d1.jpeg

    Senast uppdaterad 30 aug 2019 14:57

  • 31 aug 2019 09:02

    Tack Bella!

  • 2 sep 2019 11:24

    Håller med Bella! Upp på banan igen och fortsätt framåt. Tänk inte på misstagen utan på allt bra du gjort och gör. Pepp  pepp!!! 

Logga in för att skriva en kommentar.