Undrar om jag kan skriva argsint
Jag har en tendens att vara för trevlig ibland. Inget större problem kan man tycka men ibland behöver jag säga ifrån ordentligt. Jag var ju upprörd över läkarens nonchalanta behandling av mig för frozen shoulder och när jag mailade fick jag det underliga svaret från chefen på mottagninen att han undrade vad jag ville han skulle göra med feedbacken.. ( ! )
Nu har jag svarat på detta och känns bra för min egen del att jag markerat. Kanske för tamt och jag tror inte man blir tagen på allvar för att man är kvinna men känns ändå bra att jag har tagit mig tid och skickat iväg det. Misstänker att jag inte kommer att få något svar.
Hej Per,
Tack för ditt svar. Här kommer mitt svar. Det har gått en tid och jag har behövt den tiden för att finna behandlingsformer och kunna leva ett så normalt liv som möjligt. Frozen shoulder ÄR en envis åkomma och jag inser också att sjukgymnastik kan förvärra i det inflammerande skedet. MEN det finns smärtlindring som fungerar bra som TENS t.ex och sådant kan en sjukgymnast hjälpa till med. Ett alternativ istället för att skriva ut värktabletter utan att ens fråga om det går bra som i mitt fall.
Mitt läkarbesök gav inget alls om jag ska vara ärlig förutom receptet. Tog ca fem minuter och jag fick höra att jag kunde gå hem och googla. Det borde jag kanske ha gjort istället för att ha kommit...!
Du frågar vad du ska göra med min feedback och den frågan gjorde mig förvånad. Varför har ni enkäter till patienterna om ni inte vet var ni ska göra med svaren.. ? Jag förväntade mig inget underverk när det gällde min axel men däremot ett respektfullt bemötande och en läkare som tar sig tid att lyssna samt diskutera olika former för smärtlindring. Inga orimliga krav i mina ögon när man kommer som patient och söker hjälp. Jag ställde frågan om sjukgymnastik kan hjälpa men fick bara ett kort och lakoniskt nej utan förklaring. Där hade vi kunnat diskutera smärtlindrande massage etc som exempel.
Ett tips på vägen med tanke på att du undrar vad du ska göra med feedbacken. Ett annat tips är att ge patienten lite mer tid.Tiden är ju inbokad och arvode utgår.
Tur att jag fick bra hjälp av Skandia att slussas vidare!
Vänliga hälsningar
Susanna
Gillar
Kommentarer
-
Bra skrivet!!
-
Heja heja Eleganz. Skönt att någon orkar ge igen när myndighetspersoner inte gör sitt jobb. Jag känner samma inför min vårdcentral men jag har inte orkat gå till botten med det hela.
Idag måste jag iväg till VC eftersom ett knä har svullnat upp och smärtar. Jag är bara så nöjd med om det är inflammation och inte är artros. Men kan man lita på att de gör sitt jobb och ger en riktig diagnos.
Den som lever får se.
-
Tack! :-) Hoppas det går bra på Vårdcentralen för dig Wilda. Tycker det är så dåligt att inte läkare kan ta sig tid när man har ont och vad sänkt jag kände mig när jag gick därifrån. Han kommer säkert att försvara sig med att han skojade när han sade googla men man ska inte skämta på det sättet utan vara lyhörd. Gjorde en jobbig operation hos en tandläkare en gång och fick ett implantat. Tandläkaren sade då till mig att jag var en robot och trodde han var riktig rolig. Jag var inte direkt på skämthumör där jag satt i tandläkarstolen och kunde ganska lätt hålla mig för skratt om man säger så...
-
Bra skrivet! Önskar bara att fler patienter kunde göra som du. Jättebra!! :)
-
Bra gjort av dig pepp i massor
-
Precis lagom "argt " skrivet 🌹👍Hoppas han tar det till sig och kan tänka " det kunde varit jag" och ändra sitt sätt framöver.
ha en fin dag ☀️😎👍
Logga in för att skriva en kommentar.