icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Mina nyckelord: Planering av mat, känna mig behagligt mätt och inte ha sockersug. Njuta av rörelse och en smidig kropp. Kunna ha kläder som sitter snyggt och hålla storlek 38.
27 maj 2014 20:21
4

Kanske ska börja med ätfönster

Läser inlägget från myskatt och blir inspirerad då jag länge tänkt på 16:8. Det kanske passar mig och låter som att jag skulle kunna hoppa över frukosten och äta mellan 12.00 - 20.00. Lunch är viktigt för mig.

Gillar

Kommentarer

  • 27 maj 2014 22:23

    Ja men det är bara att förklara vad det handlar om. Har du inte varit en frukostmänniska är det ju perfekt. Prova och vad spännande.. :-) 

  • 27 maj 2014 22:30

    Vad intressant och spännande det låter. Lite hungrig först men lunchen hägrar som belöning. Klart intressant. Lycka till och du inspirerar mig! :-) 

  • 28 maj 2014 08:26
    Flamenco

    Det är ju väldigt populärt här på MD med "ätförnster". Men är det verkligen så bra? Jag har nu under åtta veckor gått i en viktgrupp som bygger på metodik från Karolinskas övervitksenhet, och där har jag lärt mig att frukost är viktigt! Och att äta regelbundet.

  • 28 maj 2014 09:36

    Finns hur många olika metoder som helst när det gäller att gå ner i vikt. Jag skulle vilja säga att det inte finns några rätt och fel, så länge man inte väljer något helgalet som att bara äta grapefrukt osv. 

    Jag har valt att gå över till 16:8 och började i helgen med det. Men jag har aldrig tyckt om frukost. Åt aldrig det förr. Men när jag skulle bölrja försöka gå ner i vikt började jag tvinga i mog frukost. Till sist körde jag med proteinshake bara för att få i mig något. 

    Visst att äta regelbundet är viktigt, vilket man gör med 16:8. Kan personligen tycka att 5:2 däremot är lite knasigare där man fastar två dagar i veckan. 

     

    Hoppas att du vågar prova 16:8 Eleganz! Berätta gärna sen hur det går :) 

Logga in för att skriva en kommentar.