icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Efwas blogg

LCHF 78394
Jag kör 16:8 och LCHF och tränar styrketräning och yoga hemma och ger mig gärna ut på en powerwalk i omgivningarna.
Har ätit LCHF sedan 2007 men slarvade under början av 2017 och det märktes på både vikten och formen på kroppen. I september -17 fick jag nog och på två månader gick jag ner från 72.1 till min målvikt 64 kg. Efter det gick jag ner ytterligare lite och där vill jag stanna. Det är nu det börjar för att få den nya livsstilen att fungera.

Jag har bott drygt 10 år i södra Frankrike men i oktober 2019 flyttade vi tillbaka till Sverige. Nu ska jag se till att jag håller vikten även i mitt nya liv.
23 april 2019 14:35
1

Jag går ut hårt

Precis som den uppmärksamma ser är jag en periodare, framför allt när det gäller träning. Jag satsar hårt, tränar regelbundet för att sedan plötsligt helt sluta. 

Så har det varit iår. Jo, jag tror att jag faktiskt kom av mig med träningen i början av året. Även om jag kört yoga en del så räcker det inte har jag insett.

Och eftersom min vikt kryper lite uppåt, även om jag är under "mitt maxtak", och jag verkligen inte vill börja gå upp igen, ser jag till att börja träna mer regelbundet igen. Jag vill kunna leva ett liv utan att alltid behöva tänka på maten. Jag vill kunna avvika från mitt "matschema" då och då och äta "allt" när det är kalas. Och om jag ska kunna göra det måste jag träna regelbundet. 

Nu har jag promenerat fyra dagar i sträck och kört styrka två dagar och jag känner lite träningsvärk vilket är motiverande för mig. Då vet jag att träningen gör nytta. Jag vet att det tar ett litet tag innan förbränningen tar fart men jag hoppas på att vikten vänder neråt så att jag ligger mer runt mitten i mitt önskade viktspann.

Även om Rutmaningen (som jag skrev om i förra inlägget) ska ske under fyra dagar i veckan kör jag varje dag och i underkant av vad "som krävs", allt för att det funkar bättre för mig att få regelbundenhet i min träning. Sen vet jag att när jag kommer till mitt svenska hem nästa gång händer det saker hela tiden och jag kommer ur banan. Men om jag då hunnit få begäret efter träningen hoppas jag att jag kommer att fortsätta även när jag är där. 

Hur gör du för att få regelbundenhet i din träning??

Gillar

Kommentarer

  • 23 apr 2019 20:12
    paloma

    Jag tror att när man hållit målvikten länge så är det lätt att slappna av, då gäller det att hitta motivation till att återgå till det man gjorde när man nådde målvikten.

    Hoppas du hittar lusten till att träna regelbundet igen🙂

Logga in för att skriva en kommentar.