icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Efwas blogg

LCHF 78383
Jag kör 16:8 och LCHF och tränar styrketräning och yoga hemma och ger mig gärna ut på en powerwalk i omgivningarna.
Har ätit LCHF sedan 2007 men slarvade under början av 2017 och det märktes på både vikten och formen på kroppen. I september -17 fick jag nog och på två månader gick jag ner från 72.1 till min målvikt 64 kg. Efter det gick jag ner ytterligare lite och där vill jag stanna. Det är nu det börjar för att få den nya livsstilen att fungera.

Jag har bott drygt 10 år i södra Frankrike men i oktober 2019 flyttade vi tillbaka till Sverige. Nu ska jag se till att jag håller vikten även i mitt nya liv.
26 september 2017 22:08
3

Fixerad

Redan nu, på andra dagen, inser jag att jag nog småäter mer än vad jag förstått. Mina tankar går ofta till något att äta men jag kämpar på. Tar en kopp kaffe, dricker vatten och planerar vad jag ska laga för mat. Fixerad vid mat helt enkelt.

a47d7761-e3d1-4ddc-ba7e-9ca964712107.jpg

Ikväll åt vi kyckling med lite ost och mandlar, avokado, mango, sallad och en creme fraiche-sås med lite mango chutney i. Äntligen kände jag att jag blev nöjd och ikväll är jag inte så hungrig som jag var igår kväll. 

Men nu är det 16:8 som gäller och jag kommer inte att äta något förrän till lunch i morgon. Det ska bli intressant att se om det går lika bra utan frukost i morgon som igår. 

Gillar

Kommentarer

  • 26 sep 2017 22:28
    paloma

    Det är svårast i början innan du vänjer dig vid mindre mat, försök att inte fokusera på mat utan hitta på annat som får bort tankarna från att småäta.

    Hoppas det blir lite lättare imorgonsmiley

  • 26 sep 2017 22:41
    Bella50

    Jodu...vi som varit /är tjocka har nog småätit lite till mans för att få den övervikten. 

    Du vänjer dig vid fastan...numera är det en baggis för mig. Därmed inte sagt att det alltid är så " kul" att inte äta god långfrukost på helgen eller i husbilen längre...😥

     

  • 27 sep 2017 07:42

    Håller med vad som sägs ovan. Det är intressant vad kroppen och hjärnan vänjer sig, oavsett om det gäller att lägga till dåliga eller bra vanor. Jag äter nu lunch och middag och mår bra på det. Förut åt jag alltid mellanmål både på för- och eftermiddagen och kunde inte tro att jag skulle överleva utan. Jag kan göra undantag ibland om det är en särskild situation, bara jag håller mig inom min kaloribudget.

    Lycka till!

Logga in för att skriva en kommentar.