icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Efwas blogg

LCHF 78438
Jag kör 16:8 och LCHF och tränar styrketräning och yoga hemma och ger mig gärna ut på en powerwalk i omgivningarna.
Har ätit LCHF sedan 2007 men slarvade under början av 2017 och det märktes på både vikten och formen på kroppen. I september -17 fick jag nog och på två månader gick jag ner från 72.1 till min målvikt 64 kg. Efter det gick jag ner ytterligare lite och där vill jag stanna. Det är nu det börjar för att få den nya livsstilen att fungera.

Jag har bott drygt 10 år i södra Frankrike men i oktober 2019 flyttade vi tillbaka till Sverige. Nu ska jag se till att jag håller vikten även i mitt nya liv.
22 maj 2018 13:02
1

Dag 2 och lite om fettprocent

Träning dag 2 är avklarad och jag har träningsvärk, framför allt på axlar och armarna. Jag gillar när det känns att jag gjort något på ett annat sätt än tidigare. 

Jag har gjort en sida i min bujo (bullet journal) där jag ska skriva in antalet minuter jag tränar varje dag och även om jag planerar en vilodag. 

18b76e1b-df5c-4c5c-befa-b8a5cd6f130e.jpg

Igår blev jag uppmärksam och intresserad av fettprocent. Läste hos klaraelv om fettprocent och googlade lite och hittade en kalkylator som det senare visade sig var precis samma som klaraelv använder sig av.
Du hittar den här: www.styrkelabbet.se/kalkylator-kroppsfett-procent/

Det ska bli kul att se om fettprocenten ändrar sig nu när jag börjat styrketräna. Men framför allt hoppas jag att styrketräningen gör att jag fyller ut skinnet på armarna med en del muskler framöver. 

Gillar

Kommentarer

  • 22 maj 2018 15:37
    klaraelv

    Det som är synd är att jag inte hade halsmåttet när jag började träna, skulle ha varit intressant att se vilket resultat man skulle haft då.

    Det är skönt när det värker i kroppen efter träning, eller som de dagar när man står i rulltrappan efter träningen och inte orkar gå i den.

Logga in för att skriva en kommentar.