icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bigreds blogg

110 kg 90 kg 671
Är en 45 år som började träna löpning i september 2018 i syfte att gå ner i vikt. Vägde då runt 118 kilo och släpade mig runt 3 km på 25 minuter. Har nu kört ganska hårt i ett år och har gått ner till 112 kilo och springer med lätthet 1 mil på 60 min. Jag löptränar ungefär 4 mil i veckan och försöker vara på gymmet någon timma trots att det är tråkigt och jag hittar ingen motivation i gymmet.

Hade hoppats på en större viktnedgång men äter nog för destruktivt och vill försöka hitta rätt kost till min träning. Har trott att jag äter fantastiskt men smyger nog i mig godis, Pizza och annan snabbmat lite nu och då. Lever i en förhoppning att jag skall kunna löpa bort alla kilon och äta vad jag vill. "Denial is not av river in Egypt"
12 augusti 2019 19:50
1

Träning vecka 32

Bra vecka då jag körde 43 km löpning inga intervaller eller tröskelpass och min snitthastighet har varit 7:05 min/km. Styrketräning 25 minuter är dock lite klent då jag har en vison att apendera mer tid på gymmet. Jag får vara nöjd med 25 minuter och ta nya tag till nästa vecka. Vågen har börjat röra sig nedåt och jag har vägt 108,7 flera dagar på raken vilket är en minskning med något kilo. 

Gillar

Kommentarer

  • 13 aug 2019 10:28
    fruragge

    Det är lätt att lura sig själv och tro att man kan träna bort det onyttiga man äter men om man räknar att 1 timme tuff löpning bränner ca 1000 kcal och att 25 g lösgodis innehåller ca 100 kcal eller en pizza 1000 kcal så måste man verkligen idiotträna för att kunna stoppa i sig vad som hlest ..... tyvärr ;) 

     

    Finns en del bra länkar och verktyg här https://www.mabra.com/hur-manga-kalorier-ar-det-i-en-pizza-har-ar-skrapmatslistan/ om du vill få koll på kcal in/ut 

     

Logga in för att skriva en kommentar.