Online just nu:67 Medlemmar:21 500 Inloggningar idag:1 086 Blogginlägg idag:70
Inskrivna måltider: 545 429
Antal livsmedel: 36 789
Peppningar: 25 156
» Nyheter
Stillasittande kan leda till hjärtinfarkt.
Att ha en stillasittande livsstil kan leda till hjärtinfarkt. Detta visar en ny nyligen genomförd studie från Örebro universitet.
Misslyckande kan betyda framgång.
Har du ofta misslyckats med att nå ditt mål? Lugn, flera misslyckanden kan vara hemligheten med att till slut lyckas enligt en ny studie från London.
Tillsatt socker ökar risken för hjärt-/kärlsjukdomar.
De som äter söta flingor och/eller dricker söta drycker till frukost löper ökad risk för att drabbas av hjärt-/kärlsjukdomar. Detta enligt en färsk studie som publicerats i den medicinska tidsskriften JAMA.
Olivolja sämre än smör på kort sikt
Kortsiktigt ger olivolja en högre blodfettshöjning än smör. Smör är dock fortsatt sämre på lång sikt. Detta enligt en färsk studie gjord på Lunds universitet.